9 Kasım 2024 tarih ve 32717 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası Sisteminin Tarife ve Talimatları ile Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” ile ilgili tebliğin 16’ncı maddesinin ikinci fıkrasında;

 

“(2) Sistemin işleyişine ilişkin önemli bir değişiklik yapılmış olması hâlinde; ticari alacak sigortaları satışı konusunda yetkilendirilmiş teknik personel, yenileme eğitimini tamamlamak ve yenileme sınavında başarılı olmak zorundadır. Yenileme eğitiminde ve yenileme sınavında, Sisteme ilişkin mevzuat ve uygulama değişikliklerine yer verilir.” hükümlerine yer verilmiştir.

 

Bu çerçevede, sistemin işleyişine ilişkin önemli değişiklikler yapılmış ve yenileme eğitimlerinin 2025 yılında düzenlenmesine karar verilmiştir. 

 

İlgili mevzuatta da belirtildiği üzere, 2024 yılında veya öncesinde düzenlenen Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası Programlarına katılıp sertifika almış tüm teknik personelin sertifikaları geçerliliğini yitirmiştir. Sertifikanın geçerliliğinin devam edebilmesi için daha önce belge almış tüm teknik personelin 2025 yılında düzenlenecek Yenileme Eğitimi ve Sınavına başvuru yapması gerekmektedir. Detaylı bilgi Başvuru ve Uygulama Kılavuzunda sunulmaktadır. 

 

Dikkat! Yenileme Eğitimi kapsamında başvuru yapmak için daha önce alınmış bir “Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası Eğitimi Sertifika”nızın bulunması gerekmektedir. Daha önce alınmış bir sertifikanız bulunmuyorsa lütfen diğer ilanımızı inceleyiniz. 

 

Başvuru ve Uygulama Kılavuzu için tıklayınız…

 

Kamuoyuna duyurulur. 

 

SEGEM